|
| 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu | |
| |
sizce | kargo | | 0% | [ 0 ] | duman | | 67% | [ 2 ] | mor ve ötesi | | 0% | [ 0 ] | grup 84 | | 33% | [ 1 ] | atena | | 0% | [ 0 ] |
| Toplam Oylar : 3 | | |
| Yazar | Mesaj |
---|
Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:25 pm | |
| | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:26 pm | |
| kargo biography
1990' lı yıllar Türkiye' de pop müzik patlamasının yasandığı yıllardır, ancak 1993 yılında Türkiye' de rock müzik rüzgarları esmeye başlamıştır. Kiminle mi? Tabii ki Kargo ile. Çıkardıkları ilk albüm "Sil Baştan" ile pop müzigin prim yaptığı günlerde başarılı rock parçalarına imza attılar, ancak albümün beklenen satışa ulaşmaması grup içinde bir takim problemlere yol açtı ve grupta dağılmalar başladı. 1994 yılında Kargo' dan geriye sadece grubun kurucusu Selim ve bas gitarcısı Mehmet Şenol Şişli kalmıştı. Selim ve Mehmet gruba yeni üyeler arayışına girmişlerdi çünkü amaçları Kargo grubunu, aralarına katacakları yeni üyelerle, en güzel yerlere taşımaktı. Aynı yıl içerisinde gruba konservatuar öğrencisi olan Serkan Çeliköz klavyeci olarak dahil oldu. Bunu takiben Burak Karataş' ın gruba davulcu olarak dahil olmasıyla geriye bir tek yer boş kaldi, o da solist kontenjanı idi. Bir aksam bir barda dinledikleri ve sesini çok begendikleri Koray Candemir solist kontenjanının rakipsiz adayı idi. Koray' ın solistlik teklifini kabulü ile albüm çalışmalarına start verdiler. Takvimler 1996 yılını gösterdiğinde, Türkiye radyo ve televizyonlarında ortalığı adeta kasıp kavuran bir rock parçası yayınlanmaya başladı Bu parçanın adı "Yüzleşme" idi. Yüzlerce pop müzik parçası arasından başarıyla sıyrılan Yüzleşme, listelerde bir numaraya kadar yükselip uzun süre yerini kimseye kaptırmadı. Özellikle gençlerin beğenisini kazanan Yüzleşme, 96 yazının Kargo şarkılarıyla hareketli geçeceğinin sinyalini veriyordu. Bu sinyal, albümün diğer hiti "Son Defa"' nin yaz ortasında kliplenmesi ile gerçeklik kazandı. Müzik piyasasında bir rock grubunun da başarılı olabileceği üçüncü klibin çekildiği "Adımı Çağır" parçasından sonra kanıtlanmış oldu. Kargo parçalarının Tv ve radyolarda sık sık yayınlanması grubun geniş bir hayran kitlesi kazanmasına ve albüm satışlarının olumlu şekilde etkilenmesine neden oldu. Böylece Kargo, ilk albümde yasadıkları sıkıntılara "Yarına Ne Kaldı" albümü ile nokta koymuş oldu. Artık önlerinde hayranları ile seyahat edecekleri uzun bir müzik yolculuğu vardı. 1997 yılının Nisan ayında merakla beklenen ikinci albüm "Sevmek Zor" piyasaya çıktı. Albümün ilk klip parçasi "Şairin elinde" idi. Şairin Elinde, ilginç sözleri ve başarılı klibi ile en az Yüzleşme kadar ses getirdi. Sevmek Zor albümündeki her parça farklı bir duyguya ev sahipliği yapıyordu. Aldatma, kırgınlık, kayboluş gibi temaların büyük bir başari ile işlendiği parçalar, Kargo fanları tarafından çok sevildi. Albümün ikinci klibi, 97 Temmuzunda, "Sen Her Zaman" isimli parçaya geldi ve bu klip de Kargo fanı olsun olmasın bir çok insan tarafından çok beğenildi. 1997 yılında ikinci albümünde çıkmasıyla ilk albümde olduğu gibi başarılı konserler vermek üzere bir turneye çiktilar ancak plak ve organizasyon şirketinin başarısız organizasyonu, Kargo' nun hayal ettiği konserleri verememesine yol açtı. Bu da, her ne kadar iyi bir satış rakamına ulaşmış olsa da, ikinci albümde Kargo' nun duraksamasına neden oldu. Kargo, plak şirketine duymuş olduğu kızgınlıgı yaptıkları müzik ile dile getirmek istiyordu. 97 yılının son aylarında stüdyoya girerek üçüncü albümlerini hazırlamaya başladılar. 1998 yılının Haziran ayında Yalnızlık Mevsimi piyasaya çıktı. İlk klip, rock ile alaturka müziğin çok başarılı bir şekilde harmanlandığı "Arabik Fahişe"' ye geldi. Bu parça, Kargo fanlarının yanısıra, underground cephesinden büyük bir destek gördü. Üçüncü albüm çok basarılı çalışmaların olduğu bir albümdü, fakat plak şirketi ikinci klibin çekimini bir türlü gerçekleştiremiyodu. Bu durum albümün unutulmasına neden olacakken, Kargo plak şirketini değiştirdi ve hemen albümün en önemli hitlerinden "Kalamış Parkı"' na basarılı bir klip çekildi. Bu klibin bir de özelliği vardi. Kalamış Parkı ' nin klibi, Kargo tarihinde ilk kez slow parçaya çekilmiş bir klipti. Dogu Batı kültürünün farklılığını anlatan "Boğaziçi"' ne çekilen ve çok başarılı görüntülerin bulunduğu üçüncü klibin ardından Kargo, Türk müzik piyasasında önemli bir yerde olduğunu ve Avrupa standartlarında bir grup olduğunu kanıtlamış oldu. Yalnızlık Mevsimi adından da anlaşılacağı üzere yalnızlık duygusunun her yönüyle işlendiği bir albüm oldu. Yalnızlığın yanı sıra doğu batı kültürünün sentezi ve bu sentezin getirdiği sosyal sorunlar da bu albümde başarılı bir şekilde irdelenmişti. Üçüncü albümün diğer albümlerden bir farkı vardı. İlk kez albüm kapağında, Kargo kendi resmini kullanmamıştı ki bu cesaret gerektiren bir davranıştı. Onlar bu albümde parçaların ne kadar iddialı oldugunu albüm kapağında izledikleri politika ile kanıtladılar. Yalnızlık Mevsimi albümü gerek sözleri, gerek müziği, gerekse klipleri ile Kargo' nun müzik geçmisinde ve kariyerinde ulaştığı en yüksek nokta oldu. 1999 yilinda bas gitarcı M.Ş.Ş'nin askerde olması nedeniyle albüm çıkarılmadı. 2000 yılının Mart ayında Kargo dördüncü albümleri "Sen Bir Meleksin" ile müzik piyasasina iki yıllık bir aradan sonra tekrar merhaba dedi. 4' üncü albüm diğer albümlere göre gerek sözler gerekse müzik açısından daha soft bir albüm olmuştu. Bunun en büyük nedeni ise, Kargo'nun 2'inci ve 3'üncü albümde plak şirketiyle yaşadıkları sorunların ardından rahat bir döneme giriş yapmaları idi. Sen Bir Meleksin albümünün diğer albümlere göre daha akustik ve soft bir albüm olusu, hayran kitlesini yaş ortalamasının artmasına neden oldu. Bu albümle Kargo' yu orta yaş ve üzerinde olan insanlar da severek dinlemeye basladi. Sen Bir Meleksin albümünün ilk klip parçasi "Renklerin İçinde" oldu. Bu klibi takiben konser ve bar programlarinin favori parçası olan, Kargo'nun ilk elemanları ile çıkardıkları Sil Baştan albümünde de yer alan "Yanımda Sen olmayınca" 'ya klip çekildi. Yanımda Sen Olmayınca' nin yanısıra, ilk Kargo albümü olan Sil Baştan' ın o dönemin büyük hiti olan "Yıllar Sonra" sarkısını da Koray'ın güzel yorumuyla dinlemek bu albümde mümkün oldu. Yıllar sonra yeni haliyle kliplenince Kargo tarihinde iki defa klip çekilen ilk şarkı ünvanını da kazandı. Dördüncü albümün çıkmasıyla Kargo muhteşem sahne performansını konser ve bar programlarında sahneleme fırsatını bir kez daha yakalamış oldu. Efes Dark sponsorluğunda verdikleri konser turnesi, aynı zamanda Kargo'nun Efes Dark reklamlarında yer alması ve özel bir CD çıkarmasıyla daha da renklendi. Sen bir meleksin albümünün büyük başarısına rağmen Kargo üyelerinin artık kendi özel projelerine zaman ayırmalarının vakti gelmişti. Hayranlarına "Best of Kargo" albümü ve remikslenerek sunulan "Ayrılık Şarkısı" ile bir süreliğine veda ettiler. Ara dönemlerinde Koray ilk solo albümü "Sade"' yi yayınladı ve aynı zamanda Ferzan Özpetek tarafindan çekilen "Cahil Periler" filmi ile beyazperde de, gerek seslendirdiği ve rol aldığı reklam filmleriyle, gerekse de sunuculuğunu yaptığı "Sing Your Song" yarışma programı ile ekranlardan sevenlerine ulaştı. Selim ve Serkan ise, Aslı ile başladıkları prodüktörlük çalışmalarını tam gaz sürdürdüler, Mister No, Tarık, Aslı ve Yalın akla ilk gelen isimlerden. Burak da, baterisiyle bazı sanatçılara destek verdi. MŞŞ ise bu dönemde iki kitap yazıp, yeni projesi olan Biraderler grubu üstünde çalıştı. 2003 yılında yeniden albüm çıkarma üstünde konuşan grup elemanları olumlu karara varılması ile 2004 yılının başında albüm kayıtları başladı. Fakat çesitli nedenler yüzünden kendi bireysel projelerini gerçekleştirmek isteyen MŞŞ, bu albüme katılmamaya karar verdi. Athena grubundan ayrılan Canay Cengen ile albüm kayıtları ve konserlerde kendilerine destek vermesi için anlaşan Kargo, yoğun tempolu çalışmaları sonucunda "Ateş ve Su" adlı albümleri ile 2004 Mayıs ayında tekrar sevenleri ile buluştu. Türkiye' de genç elemanlardan oluşan ve alternatif olarak çıkan ilk rock grubu olarak nitelendirebileceğimiz Kargo, birçok genç rock sanatçısı ve gruplarına yol açarak Türkiye' de rock müziğin bugüne gelmesinde ilk adımı attı. Yeni çıkan grup ve kişilere yardımları ile de rock müziğin gelişmesine ne kadar önem verdiklerini ispatladılar. | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:27 pm | |
| duman biography
Doksanlı yıllarin başlarında müzik yaşantilarına başlayan grup elemanlarından Kaan Tangöze (Vokal) ögrenim görmek amacı ile gittiği Seattle'da müzik yaşamına devam etti ve oradayken Türkiye'de çıkarmak istediği albüm için parçalarını hazırladı. Türkiye'de bulunan grubu Mad Madame ile Saettle ve Los Angeles'da yayınlanan toplama albümlerde yer aldi. Türkiye'ye döndüğünde Blue Blues Band ile beraber çalışan Batuhan Mutlugil'i (Gitar) ve Ari Barokas (Bas Gitar) ile beraber çaldıklari Mad Madame grubuna dahil ederek DUMAN isminde şimdiki gruplarini kurdular.
Böylece DUMAN "Eski Köprünün Altında" isimli albümleri ile büyük bir dinleyici kitlesinede ulaşmayı başardı. Çoğunlukla davulcu sorunu yaşayan grup bir çok isimle beraber çalıştı ama çoğunlukla albüm ve konserlerinde Türkiye'nin en basarili isimlerinden Alen Konakoğlu (Davul) eşlik etti. Özellikle "Belki Alışman Lazım" isimli albümden sonra stüdyo ve konser çalışmaların Alen Konakoğlu DUMAN grubunun 4. ismi oldu.
DUMAN hayranlari büyük bir sabırsızlıkla beklediği, ve grubun tam bir titizlikle hazırladıkları "Belki Alışman Lazım" isimli albüm, "Eski Köprünün Altında" isimli ilk albüme göre biraz daha melankolik bir albüm. İlk albümde bulunan daha eğlenceli parçalar yerini tamamen daha hüzünlü ifadeler ve Kaan'ın sesiyle bütünleşti. Aşk, umutsuzluk ve hüzün temasi disinda "Masal" isimli parçada Adnan Menderes ve Deniz Gezmiş'in asılmalarına eleştirili bir yaklaşimda bulunmuş.
Sezen Aksu'nun daha önce seslendirdiği "Her Seyi Yak" isimli parça ise Kaan'ın yorumu ile birkez daha alışılmış bir DUMAN tadı verdi ve çıkış parçası oldu. Umarız bir sonraki albümlerini daha kısa zaman içerisinde çıkararak hayranlarını yeni bir albümle sevindirebilirler. | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:28 pm | |
| mor ve ötesi biographymor ve ötesi 1995 yılının ocak ayında Kerem Kabadayı (davul), Harun Tekin (vokal/gitar), Derin Esmer (vokal/gitar) ve Alper Tekin (bas) tarafından kuruldu. Kendi bestelerinden oluşan ilk albümünü aynı yılın ağustos ayında Stüdyo Spectrum’da kaydeden grup, 1996′nın ocak ayında çalışmaya son halini verdi ve Şehir, 1996′nın haziran ayında piyasaya çıktı. Grubun ilk video klibi “Yalnız Şarkı”, farklı tarzıyla büyük ilgi çekti. 1997 yılı grup adına önemli gelişmelere sahne oldu. İstanbul dışındaki ilk konserini ODTÜ’de veren mor ve ötesi’nde ilk eleman değişikliği de bu yıl gerçekleşti ve Burak Güven, Alper Tekin’in yerine gruba dahil oldu. Şubat 1998′den itibaren Captain Hook’ta düzenli olarak çalmaya başlayan mor ve ötesi, bir yandan da yeni albümünü hazırlıyordu. Ada Müzik Stüdyosu’nda Volkan Gürkan’la beraber kaydedilen Bırak Zaman Aksın’ın ardından Derin Esmer gruptan ayrılırken, Kerem Özyeğen gruba katıldı. Albüm 1999′un mart ayında Ada Müzik tarafından yayımlandı. 1999 yılının ağustos ayına gelindiğinde grup bir Bülent Ortaçgil bestesi olan “Sen Varsın” üzerinde çalışıyordu. Tam o günlerde benzersiz bir felaketle karşılaştı Türkiye. 17 Ağustos depreminden sonra, herkes gibi, grup da bir süre kendine gelemedi. 2000 yılının başlarında mor ve ötesi ülke çapındaki nükleer enerji karşıtı kampanyaya çeşitli konser ve aktivitelerle destek verdi. Temmuz ayında grubun “Sen Varsın” ile katıldığı Şarkılar Bir Oyundur adlı Bülent Ortaçgil’e saygı albümü yayımlandı. mor ve ötesi üçüncü albümünün kayıtlarına girmeden önceki en önemli performansını 9 Aralık’ta İstanbul’da Placebo’nun ön grubu olarak gerçekleştirdi. Üçüncü albüm Gül Kendine’nin kayıtları, 27 Aralık günü Volkan Gürkan prodüktörlüğünde Ada Müzik stüdyosunda başladı ve albüm 2001 aralık ayında piyasaya çıktı. Grubun resmi web sitesi www.morveotesi.com da aynı ay içerisinde faaliyete geçti. 2002′nin nisan ayında mor ve ötesi İzmir, Denizli, Bursa, Adana, Antalya ve Antakya’yı kapsayan ilk Türkiye turnesine çıktı. 2 Temmuz 2002 akşamı İstanbul’da yapılan H2000 festivalinde mor ve ötesi tarihinin en başarılı konserlerinden birini verdi. Çeşitli basın yayın organlarınca görsel ve işitsel bir şölen olarak nitelenen performansa yaklaşık beş bin kişi tanıklık etti. 2003 yılında patlayan savaşa karşı oluşan geniş muhalefete mor ve ötesi de sanatçı dostlarıyla birlikte katıldı. Grubun bestelediği ve Aylin Aslım, Athena, Bülent Ortaçgil, Feridun Düzağaç, Koray Candemir, Nejat Yavaşoğulları ve Vega ile birlikte seslendirilen “Savaşa Hiç Gerek Yok” adlı parça, savaş karşıtı hareketin marşlarından biri oldu ve 1 Mart 2003 günü Ankara’da yüz bin kişiyle birlikte söylendi. 2003 mayısında mor ve ötesi Yaz isimli bir single çıkardı. Bu yayımda yer alan Şehrazat bestesi “Yaz Yaz Yaz”, yaza damgasını vururken, grup on yedi kenti kapsayan bir turne gerçekleştirdi. Sonbaharla birlikte dördüncü albüm çalışmalarına hız veren mor ve ötesi, bir yandan da Çağan Irmak’ın Mustafa Hakkında Herşey filminin müziklerini hazırladı. Ocak 2004′te Dünya Yalan Söylüyor için Tarkan Gözübüyük prodüktörlüğünde stüdyoya girildi ve albüm nisan ayı sonunda yayımlandı. İlk single “Cambaz” radyo ve televizyonlarda büyük ses getirirken, bugüne kadar Türk rock sahnesinde emsali gorülmemiş bir başarının habercisi oluyordu. Fikret Kızılok’un ‘Sevda Çiçeği’ adlı şarkısına grubun getirdiği yorum albümün başarısını perçinlerken, Mustafa Hakkında Herşey filminde de yer alan, albümdeki üçüncü singl olan “Bir Derdim Var”, Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde ‘En İyi Film Şarkısı’ seçilerek Altın Portakal ödülünü aldı ve hem dinleyiciler hem de müzik otoriteleri tarafından yılın şarkısı olarak değerlendirildi. Çeyrek milyonluk bir satış yakalayan Dünya Yalan Söylüyor, yayımlanışından iki buçuk yıl sonra Blue Jean dergisi tarafından ‘Tüm Zamanların En İyi Türkçe Rock Albümü’, Billboard dergisi tarafından da ‘Son On Yılın En İyi İkinci Türkçe Rock Albüm’ seçilecekti. Bu başarıyı, oldukça yoğun ve kapsamlı bir konser ve turne trafiğiyle destekleyen grup, müziğini yurt çapında büyük kitlelerle paylaşma şansı buldu. Bu konserler arasında Bostancı Gösteri Merkezi ve Harbiye Açıkhava Tiyatrosu performansları, istisnai işitsel-görsel yapıları ve yüksek seyirci katılımıyla öne çıktı. 2005 yılı sonlarında beşinci albümünün provaları için stüdyoya kapanan grup, şubat-nisan ayları arasında kayıt ve miksleri tamamlayıp, produktörlüğünü yine Tarkan Gözübüyük’ün üstlendiği, miksleri Chris Sheldon tarafından Londra’da Assault & Battery stüdyolarında gerçekleştirilen Büyük Düşler‘i 9 Mayıs 2006′da çıkardı. Albümün çıktığı gün kapsamlı bir Anadolu turnesine çıkan grup, yaz aylarını yüksek profilli birkaç İstanbul konseri ile nispeten sessiz ve sakin geçirdi. Bu konserler arasında haziran ayında Morrissey ile yapılan One Love Festival ile, Mercan Dede, Şebnem Ferah ve Bauhaus grubunun efsanevi solisti Peter Murphy’nin misafir olarak katıldığı Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’ndaki iki buçuk saatlik performans unutulmayacak konserler olarak öne çıktı. Dünya Yalan Söylüyor‘a nazaran daha içe dönük ve kişisel bir albüm olarak nitelendirilen Büyük Düşler‘den ilk single ve video “Şirket”, ikincisi ise “Küçük Sevgilim” oldu. | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:29 pm | |
| grup 84 bio
seksendört” Ankaralı 4 gençten kurulu.
Grupta Tuna solist ve gitar, Okan bas gitar, Erdem gitar, Serter ise davul çalıyor.
Grubun yaklaşık 10 yıllık bir geçmişi var. En son Okan’ın da katılımı ile son halini 4 yıl önce aldı.
Grubun yaş ortalaması 23.
Seksendört kurulduğu günden bu yana özellikle üniversitelerde 500'e yakın konser vererek Cem Karaca, Moğollar gibi türk rock müziğinin kilometre taşları ile aynı sahneyi paylaştılar. Grup, sahnedeki ilk yıllarında İngilizce cover ve bestelerini çaldı. Sonrasında ise türkçe coverlar ve sanat müziğindeki önemli şarkıları yorumladı.
2001 yılında “Değiştir Kendini” isimli ilk Türkçe bestelerini yaptılar.
2003 yılında “Ölürüm Hasretinle” yi bestelediler.
Yaklaşık 1 yıldır ilk albümlerinin hazırlıkları için Ankara'da çalışan grubun çıkış parçası olan " Ölürüm Hasretinle" ilk demo kayıtlardan sonra internet ortamında yayılmaya başladı.
Özellikle şarkının sözleri nedeniyle insanlar grup hakkında bir çok hikaye üretmeye ve bu hikayeleri açtıkları forumlar yoluyla internette yayınlamaya başladı.
Çeşitli internet sitelerindeki forumlardaki yorumların sayısı şu anda yaklaşık 3000 adet.
Ulusal ve yerel birçok radyo, internetteki bu haberleşme ve gelen istekler nedeniyle yayın politikalarını değiştirerek demo halindeki "Ölürüm Hasretinle" yi yayınlamaya başladılar. 2005 Aralık’ın ilk haftası Pasaj Müzik tarafından radyolara dağıtılan albüm versiyonu ile şarkının stüdyo kaydı radyo dinleyicileriyle buluştu.
“seksendört”ün kendisiyle aynı taşıyan ilk albümlerinde yer alan 10 şarkının söz ve besteleri kendilerine ait.
Pasaj Müzik ile yolları kesişen “seksendört”ün ilk albümü 07 Aralık 2005 Çarşamba günü müzik marketlerdeki yerini aldı. | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Perş. Mayıs 03, 2007 9:30 pm | |
| athena biography
Hakan ve Gökhan Özoguz biraderlerin sandiktan bozma cümbüsleriyle müzik yapma sevdasina kapildiklari 1987 yili Athena macerasinin baslangiç noktasi olarak kabul edilebilir aslinda. O dönemde henüz 11 yasinda olan ve okul hayatindan pek haz etmeyen Hakan ve Gökhan ex-Pentagram gitaristi Ümit Yilbar’dan gitar dersleri almak suretiyle tam gaz çalismaya basladilar ve akabinde de Akmar Pasaji’na ilanlar asarak grubu tamamlayacak bas gitarist ve davulcu arayisina giristiler. Çalismalarini ilk etapta iki kisi devam ettiren Gökhan ve Hakan ilk yillarda aralarina katilan birtakim arkadaslariyla stüdyo ve aletler kiralayarak takilmaya basladilar. Bu arada aralarina katilan insanlarin olayi hobi olarak görmesi ikilinin grup formatini yakalamalarini da engelliyordu. Müzik sevdalarinin gelip geçici bir heves olmadigini bilen Hakan ve Gökhan tüm aksiliklere ragmen arayislarini sürdürdüler ve nihayetinde Akmar Pasaji’nda tesadüfen karsilarina çikan bir ilanla hem bir isim hem de grubu tamamlayacak bas gitarist ve davulcu bulmus oldular. O dönemde D.R.I, S.O.D, Nuclear Assult, Slayer, Megadeth ve Metallica gibi gruplardan heyecan duyan grup 4 sarkidan olusan ve hardcore trash sound’lu ilk demolarini da kaydetmeyi basardilar. Fakat bas gitarist ve davulcu problemi halen devam etmekteydi. Grubun ilk ciddi kadrosu süregelen pek çok degisikligin ardindan nihayet 1990’da sekillenebildi, Gökhan ve Hakan, Turgay Gülaydin (davul) ve Asrin’in (bas gitar) katilimiyla çalismalara hiz verdiler. Söz konusu kadro ilk kez Bilsak Rock Cafe’de seyirci karsisina çikti. Göztepe Parki’nda Bulutsuzluk Özlemi ve Erkin Koray’in alt grubu olarak çiktiklari konser ise Athena’yi yerel müzik ortamlarina tanitan ilk ciddi etkinlik oldu. Bu sirada 7 sarkidan olusan demo “Punished Society” kaydedildi. Athena 14 Haziran 1992’de Türkiye’ye konser vermeye gelen ilk yabanci topluluklardan biri olan Alman thrash devi Tankard’a alt grup olarak Bostanci Kültür Merkezi’nde sahne aldi. Basarili performansiyla adindan söz ettiren grup bu sayede adini daha genis kitlelere ulastirmayi da basardi. 1993’te thrash sound’lu ilk albüm “One Last Breath” piyasaya sürüldü. Albüm piyasaya sürülmeden kisa bir süre önce bas gitarist Asrin Tuncer gruptan ayrilmisti. Albümdeki tüm baslar Hakan Özoguz tarafindan çalindi. Bu arada Asrin’in yeri Ozan Karaçuha tarafindan dolduruldu. 1994 yazi Athena tarihinde son derece önemli bir yerde duran ve gruba yeni kapilar açan bir dönem olarak bilinir. Bu dönemde Marmaris'te hizmet veren Barfendi adli barda canli müzik programina start veren Athena hardcore, punk ve ska agirlikli sovlarinda Madness, Busters, The Specials, Bad Manners, Clash, RATM, The Cure ve Sex Pistols seklinde uzayip giden genis bir yelpazeden olusan play-list’leri ile öncelikle turistlerin ardindan da Istanbul ve Izmir basta olmak üzere memleketin bilumum yerlerinden gelen seyircilerin kisa sürede ilgisini çekmeyi basardi. Bu sirada Istanbul gece hayatinda Athena'nin nami deger Marmaris performanslari dilden dile dolasmaya baslamisti, dolayisiyla Istanbul’a adim attiklari anda çesitli barlardan teklifler almaya baslamalari sasirtici olmadi. Söz konusu teklifleri degerlendiren grup haftada 3 gece Kemanci, Mandala ve Gitar gibi o dönemde Istanbul alternatif gece hayatinin nabzini tutan farkli mekanlarda çalmaya basladi ve seyirci kitlesini genisletmeye devam etti. | |
| | | Admin Admin
Mesaj Sayısı : 273 Kayıt tarihi : 02/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Çarş. Mayıs 09, 2007 1:06 pm | |
| hiç birini sewmiyorum ama gökçen'in hatrına duman diyorum | |
| | | mc_cehennem
Mesaj Sayısı : 15 Kayıt tarihi : 09/05/07
| Konu: Geri: 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu Çarş. Mayıs 09, 2007 1:08 pm | |
| | |
| | | | 2007 yılının en iyi rock dalındaki grubu | |
|
Similar topics | |
|
Similar topics | |
| |
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |